Bridal makeup

Bridal makeup

Színek bűvöletében!

2019. július 17. - esküvői sminkes

szinek_buvoleteben.jpg               Kép forrása: Pinterest

 

  Az emberek mindennapjait "kitöltik" a színek. Sminkesként pedig ez hatványozottan igaz! Talán ebből kifolyólag is, otthonomban sok a szürke, a pasztell. Napközben éppen eléggé telítődöm velük ahhoz, hogy ide már nem hiányoznak úgy igazán. 

 Hosszú évekig dolgoztam úgy, hogy azon kívül, hogy melyik színnek, melyik a komplementere, hogy melyik szemszíhez melyik szín áll jól, azontúl már mélyebb elemzésekbe nem bocsájtkoztam. 

  Jóllehet sosem tagadtam igazán a színelmélet létezését és jogosultságát, de éreztem benne némi sántítást! Úgy éreztem, hogy ez a tudomány olyasmi, mint a közgazdaságtan. Ahol is az első és legfontosabb tétel: minden egyéb változatlansága mellett. Vagyis, ha egy dolg változik, akkor már borul az egész elmélet. Mivel túl nyakatekertnek éreztem, nem igazán alkalmaztam. Elégnek éreztem azt, hogy lássam, hogy a melegebb tónusok vagy a hidegebbek fognak jól állni a modellemen, ezt vegyítettem a korábban említett komplementer színekkel, a modell aktulis öltözetével és természetesen az aktuális trendekkel. Jóllehet a lányok nagyon boldogak voltak, bennem mindig ott motoszkált, hogy ezt lehetne még jobbá tenni. 

Idővel pedig, ahogy egyre több lett a személyes, esküvői megkeresésem, egyre inkább tapasztaltam, hogy a színek mögött azért több húzódik meg. Így jutottam el Tarcsay Mária, színdinamikai mérnökhöz, aki bevezetett engem is ezekbe a mélyebb rejtelmekbe. 

Nem mondom, hogy egyszerűbb lett az életem! :-D Sőt! Most már határozottan látom azt, hogy hol lehet még jobbá tenni a megjelenést. Ugyanakkor arra is rávilágított, hogy sokszor "tehetetlen" vagyok, hisz Magyarországon az emberek túlnyomó többsége nem a saját színei szerint öltözködik. 

 A fiatalabb korosztály mereven trend követő. Nem számít, hogy sápadt, karikás az adott ruhadarab színétől az arca. A fontos, hogy trendi legyen. Az erősebb karikákra pedig lelkesen keni vastagon a korrektort, jobb esetben némi színkorrekciót alkalmaz bázisokkal a korrektor felhelyezése előtt, ígí csökkentve némileg annak mennyiségét. 

Az idősebb korosztály már elengedi a trendeket, de erre a korra már van egy kiforrott stílus, ahol sokszor meghatározó egy-egy szín (pl. minimálnál a fekete, fehér, szürke), ami nem feltétlenül az ő színe.

 És ott van még egy nagyon erős tényező: az emberek színpreferenciája. Azt, hogy ki, melyik színhez vonzódik vagy akár viszolyog, azt nagyon sokminden befolyásolja. Annak egy nagyon erős érzelmi töltete van, ami akár lehet gyerekkori trauma is. Innen nem lehet és nem is szabad kibillenteni a modellt szakember irányítása, háttértámogatása nélkül!

Ami az én dolgomat nehezíti egy-egy esküvői sminknél az az, amikor jönnek az arák és boldogan mutatják a választott ruhát telefonjaikon. A nehézség pedig abból adódik, hogy - amennyiben nem a saját színeivel harmonizáló ruhát választ a lány - el kell döntsem, hogy a ruhához, vagy a lány színeihez sminkeljek. Igazából nagyjából mindegy, hogy melyik ujjamat harapom. A végeredmény ugyanaz. A smink  szép, de ugyanúgy egy űrt hagy a bennem, hogy ez lehetett volna tökéletesebb is!  Egy esküvőn pedig mi másra törekedne az ember, mint a tökéletes, harmónikus megjelenésre! Ha belegondolunk mennyi pénzt áldozunk a Nagy Napra! És pont ez az egészen pici, ám nem elhanyagolandó részlet, ami borzasztóan sokat emelhet az esküvő fényén. Többet is, mint egy jól megválasztott asztaldísz. Ennek elhagyása olyan, mintha egy hercegnő egy jeles alkalomnál elfelejtené a diadémet a fejére tenni. 

Egyik kedvenc személyes megtapasztalásomat szeretném megosztani, ami ha pár embert elgondolkodtat, már úgy érzem megérte elmondanom.

Egyik menyasszonyomnak komplett színkendős színelemzést készítettem a próbasmink megkezdése előtt. Az évszaktípusán túl meghatároztuk, hogy mely színek állnak arcközelben úgy igazán jól neki. Ezek után alakítottuk úgy a sminkjét, hogy a kihozott színek domináljanak. A lánynak gyönyörű zöld színű szeme volt. Mivel nem szerette hangsúlyosra sminkelni a szemét, így a natúr szem, erős száj kombó mellett maradtunk. Rúzsnak pedig a színkendő egyik színének megfelelő rúzst választottunk. Ahogy feltettük neki, a szemei zöldebbé, ragyogóbbá váltak. Olyannyira látta ő is a különbséget, hogy azonnal elkérte a rúzs színkódját! 

Szóval lányok, mielőtt felkerekednétek álmaitok ruháját kiválasztani, talán érdemes egy színelemzést végeztetni. Már csak azért is, mert olyan tudást kaptok a kezetekbe, amit bárhol, bármikor tudtok majd alkalmazni az életben! 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://bridalmakeup.blog.hu/api/trackback/id/tr614947756

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása